27 Haziran 2011 Pazartesi

Tümden bitirmiş

şimdi dünyanın en kalitesiz ateistleri olan türk ateistlerini 1) anadan babadan görüp ateist olan, 2) okuyup araştırıp ateist olan diye ikiye ayırırsak meseleyi daha iyi açıklayabiliriz gibime geliyor.

yukarda bahsettiğim türlerden ilki çoğunlukla bu müslümanlardan daha inançlı olma durumunu yerine getirebilecek kişiler değiller. yani istisnalar vardır, şimdi yeşilleri yakmayın hemen. o istisnalar için gerçekten çok seviniyorum, üzerlerine vazife olmamasına rağmen öğrenme açlığı içersinde "anne bizde niye kuran yok, bize niye almıyorsun" deyip de nedenini anlamaya çalıştıkları için.

burda başlıkta refere edilen tür benim bahsettiğim ikinci tür. çünkü onlar biraz işin içine girip islamiyet dinini benchmark edebilmiş insanlar genelde. bu benchmark neticesinde sallanan dökülen tarafları da ortaya koyma adına bu tarz (islamiyet öldürmeyi emrediyo, islamiyet dinden çıkmaya karar vermiş insanların önce dışlanmasını sonra da öldürülmesini emrediyo) argümanları ortaya koyabiliyorlar.

şimdi bu adamların merhamını biraz daha açıklamak gerekir. ben bu ikinci tipe çok yakınsadığımdan dolayı kendimden örnekler vererek devam edeceğim. bana öyle olmadı diyenlar olabilir baştan söylemesi. neyse sadete gelirsek ben hiç bir zaman dinlerin gereksiz olduğuna inanmadım. bunun nedeni de her insanın varlığı algılamasının aynı olmaması biraz daha açarsak bazı insanların düşünerek neden ve nasıl iyi bir insan olabileceğinin farkına varabiliyorken, bazı insanların bunu dayatma olmadan yapamıyor olması. burda bazı insanların salak oldukları için dindar oldukları ya da olmak zorunda olduklarını iddia etmiyorum. hatta tam tersi bütün insanlar eşit işleme gücüne sahip çünkü benim inancıma göre her insan bir diğerinin parelel evrendeki iz düşümü, hatta çoğu zaman daha da ileri gidip bunun atomik bazda olduğunu iddia ediyorum, yani işin içine kapı taş it köpek de giriyo, neyse konunu dışına çıkmayalım.

dediğim gibi bazı insanların dindar olması gerekiyor bazısı için bu gerekli değil, eğer amaçlanan iyi insanlar ortaya çıkarmaksa. tekrar başta bahsettiğim ikinci tür ateiste dönersek bu insanların iyi insan olmasının yol haritası dindar olmasını gerektirip daha sonra iyi insan olmayı düşünerek sağlaması olarak özetlenebilir. baştaki dindarlık gereksinimi de kesinlikle onun düşünerek varlığı açıklayamayacak olmasından değil. bulunduğu toplumun varlık üzerine tartışma yapılan kaynakların kendi yaşı, yaşadığı toplum ve sosyal konumu sebebiyle din ekseninde yapılıyor olması. bu cümleyi biraz daha açarsak: yaş ile kastettiğim bireyin üniversiteye ya da ilk ciddi kütüphaneyi görene kadar ki yaş aralığı, toplum ile kastetiğim şey kendi halinde kalabildiği ve dolayısıyla saklısı gizlisiz olmadan okuyup düşünebileceği birey hayatı ya da özel hayat yaşayabileceği bir toplum ve belirli bir süre dikkatini vermek zorunda olduğu ekmek derdi, daha iyi bir yaşam kovalama mevzuları olmadan da kendisini idame ettirecek sosyal statü (boş beleşlik ve baba parası yiyiciliği değil kastettiğim, sadece sizden böyle bir beklentinin olmadığı bir süreç) belirli bir süre deme sebebim de bunun bir gün, bir hafta ya da bir ay gibi bir süreyle ölçülebilir olmaması, zira iyilik kavramının subjektifliği gibi konular da bahsedilen bireyin kafasında tartması gereken, o sıra başından geçen ya da dünyada olan olayları (eski defterleri de katabilir) bu düşünceler iz düşümünde değerlendirmesi gerekmekte.

şimdi 2. tür kalitesiz türk ateisti için bu dönem genelde üniversite yılları ile başlıyor, çok şanslı iseniz lisede de başlayabilir. çünkü yukardaki 3 maddelik gereksinimlerini elde edebildiği zaman da budur. bugüne kadar muhafaza edebildiği islamiyet esaslı olduğunu düşündüğü ahlaki kavramların (başka insanların haklarına saygılı olma->kul hakkı, yalan söylememe, vb.) evrensel olduğunu öğrenir. dahası kendine bu ahlaki değerleri aşılayan dinin aslında bu ahlaki değerleri ne kadar subjektif bir şekilde uyguladığını da öğrenir. neticede müslümanlık onun daha iyi bir insan olmasına sebep olmaz artık.

gelelim islamiyetin kural olarak koyduğu ve evrensel anlamda insan haklarını ihlal eden mevzuların değerlendirilmesine. şimdi bir insan çıkıp ben bu kurallara uymuyorum ama yine de müslümanım deme özgürlüğüne sahip (this domain is registered halbüsü). islamiyet hakkında azami bilgiye sahip ateistlerin bu insanlara bu argümanları sunarken bu cevabı vermeleri de gayet olası. kimse bu duruma ses çıkarmıyor. problem olan şu, bir dandik türk ateisti bu kurallara uymayı reddetiği için kafir olurken sen bu kurallara uymayıp müslüman olduğunu iddia edebiliyorsun. ateist senin bu davranışını problem etmiyor ama senin kafanı da sayıp türkiyenin 99%'unu müslüman addedip defakto bir şekilde sünni kurallar dayatıyor. senin ısrarla ben dinimi böyle yaşarım kimseye de karışmam tutumunun ateistleri çileden çıkarmasının sebebi bu. senin örgütlensen on milyonları bulacak bir kitleye sahip olman, istersen reform yapabiliyor olabilmen ama buna rağmen 99% kitlenin içinde yer alıp dini varsayımların o uymak istemediğin kuralları da içinde barındıracak şekilde yapılıyor olması. bakın bu öngörüleri oturma organımdan ya da salak saçma komplo teorilerinden temellendirerek yapmıyorum. merkez sağ partilerinin hep iktidar olması felan hep senin sayende (suçlama değil çoğunluk olduğunu gösterme adına). 

ateistin çıldırmışçasına dinin katı, insanlık dışı kurallarını önüne getirmesindeki sebep de senin bu kendi kafanda yaşadığın reformu benzerlerinle bir araya gelip ilan etmek istememen. sen müslümanım ama eşimin başı açık diyen, müslümanım ama hafta sonu alkol de alabilirim diyen, 5 vakit kılmam ama cumaya da giderim diyen müslüman, senin yaptıklarının münafıklık olduğunu bas bas bağıran sünnilikte neden bu kadar ısrarcısın.

bitirirken yukarda refere ettiğim islamın koyduğu fekat insan haklarına aykırı kuralların gerçekten var olduğunu belirtmek isterim ki bu ne 4 kadın alabilirsiniz ne de başka bir şey. 4 kadın dinin emrettiği değil izin verdiği bir şey. benim bahsettiğim kurallar, siz dini tartışmalarda sorguladığınızda kufur yiyerek susturulduğunuz, tartışma sonrasında bi köşeye çekilip "bah olüm bilen var bilmeyen var böyle şeyler söyleme ortalıkta, işin aslı şu şu" diye pişkinlikle işin sandığınızdan da kötü olduğunu açıkladığı kurallar.


Bakırköy Ariston Servisi
Bakırköy Ariston Servisi
Bakırköy Ariston Servisi
Bakırköy Ariston Servisi
Bakırköy Ariston Servisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder